Banjir...


Petang semalam...5.10.2009... hujan lebat tanpa henti telah mengundang banjir di sekitar sekolah tempat aku bertugas. Air naik dengan begitu cepat. Antara puncanya... sistem perparitan yang tidak lagi berfungsi dengan sempurna. Selalunya sekolah nie menjadi pusat pemindahan mangsa banjir... tapi jika keadaan nie berterusan tak mustahil lepas nie... sekolah nie akan turut diisytiharkan sebagai kawasan bencana. Harapan ku...pihak berwajib akan segera memperbaiki sistem perparitan di sekitar kawasan sekolah.. mudah mudahan sekolah yang penuh dengan seribu satu kenangan nie akan terus dapat berbakti kepada anak anak kampung Alor Pongsu.

2 comments:

BelalangDewa said...

kalau macam ni la orang Aor Pongsu tak jaga sekolah, tak lama lagi anak-anak depa pergi sekolah naik sampan... belajarpun dalam sampan... kesiannyeee...

Aman said...

tak pun pegi belajar kat sekolah cina alor pongsu... sekolah tu cantik..murid saja yang tak ramai..menurut fakta yang dikeluarkan oleh UNESCO.. bilangan tandas sekolah tu melebihi bilangan muridnya...tak ke merapu tu.