Lawatan Sambil Belajar

Pada hari raya yang kelima..aku berkesempatan pergi menziarahi seorang rakan yg juga merupakan seorang blogger yang tersohor di alam maya ini...saudara BelalangDewa.
Selalunya prosedur lawatan memang banyak karenah birokrasi...kena taip surat kebenaran la.. kena ambik pas lawatan la... tapi melalui kad VVIP BelalangDewa... aku dapat masuk ke dalam bangunan RTM dengan mudah. Aku dibawa melawat unit berita RTM. Rasa kagum la dengan segala kemudahan canggih yang ada..hampir segenap bahagian unit berita aku tinjau...cuma tandas je tak sempat nak masuk...rasanya canggih jugak kot...
Selepas penat berpusing di sekitar bangunan RTM.. kami pun bergerak ke Bkt Angkasa untuk minum pukul 2. Biasa la... BelalangDewa yang tukang bayor... yea la..bila lagi nak meraikan tetamu.
Malam tu aku kepenatan... kaki kebas...maklum la lama dah tak berjalan dan naik turun tangga stesen Komuter dan LRT....
Terima kasih BelalangDewa. Insya Allah panjang umur kita jumpa lagi.


p/s : Kredit juga untuk isteriku kerana telah mengurut kaki ku yang kebas sehingga sembuh...thank you very much.


6 comments:

BelalangDewa said...

mai lain kali, makan ko bayar...

Aman said...

nie yang suspen nie.... buatnya BD order nasik briyani udang galah + sotong + kari kambing + ayam madu = mampus la aku....

BelalangDewa said...

tak lah sampai macam tu banyak... BD suka makan nasi beriani dengan kari kepala kambing, daging kambing masak kurma, udang harimau yang bawak masuk dari sabah.... je.

zees said...

hang pi ujibakat sekali kan jadi pembaca berita......tapi hang tak cerita kat cni......alaaaa...ngaku jer laaaaa........

Aman said...

To BelalangDewa :

Untuk menyempurnakan hajat anda.. saya perlu... jual jeans + jual kasut Adidas + jual jam tangan + jual botol = ngam ngam dapat tampung kos belanja anda... duit tambang untuk saya balik ? nanti saya fikirkan....

Aman said...

To Zees :

ehhh..camna hang tau ? aku sebenarnya nak ujibakat penyampai Berita Tamil..semua dah settle..tunggu tawaran kerja je lagi. Kerja part time je nie..sempena cuti sekolah.