Minggu Peperiksaan



Hari nie..31.3.2009..murid kat sk alor pongsu sedang bertungkus lumus menjalani ujian selaras 1. aku kena bertugas sebagai pengawas peperiksaan. bila aku tengok murid murid aku berkerut kerut dahi menjawab soalan mathematics dalam bahasa inggeris..aku pun terpikir jugak...kalau aku la dulu jawab soalan macam nie..entah la. lain yang ditanya..lain pulak yang aku jawab agaknya. Sepanjang aku mengawasi peperiksaan ini..letih jugak aku melayan pertanyaan murid aku yang tak paham bahasa inggeris. nasib baik dulu aku kawan dgn mat saleh..aku tau jugak la bahasa orang puteh nie. sekarang nie sibuk orang memperkatakan tentang PPSMI..kabinet pun dah bersidang tentangnya...kita tunggu saja la apa hasilnya...dan sebagai guru..tugas aku hanyalah..saya yang menurut perintah.

0 comments: